טלפון IP – סקירה, המלצות ומחירים

טלפון IP – הסבר קצר ומהיר
טלפון IP הינו טלפון רגיל לחלוטין אשר במקום חיבור אנלוגי לקו הבזק (PSTN) כפי שכולם מכירים כולל חיבור מחשב (מסוג RJ45) ועובד על פרוטוקול האינטרנט Internet Protocol ומכאן שמו.
טלפון VoIP (פרושו Voice Over IP) משמעו העברת קול מעל גבי תשתית IP.
טלפון IP וטלפון VoIP הינם בעלי אותו משמעות בדיוק.

טלפון IP – למה צריך אותו?
בעשור האחרון החלו ליישם מרכזיות מבוססות IP כתחליף למרכזיות האנלוגיות.
המעבר למרכזיות IP גרם לשינוי גדול במחירי המרכזיות, לגודל ולתחזוקה.
כיום כל חברות הטלפוניה מבצעים מעבר והטמעת מרכזיות VoIP גם כאשר ישנו יתרון ברור מבחינת אמינות ואיכות קול למרכזיות הסטנדרטיות. עיקר המעבר הינו בעיקר מחיר ומחיר ותכונות חדשות.

כאשר המרכזיה הינה מרכזיית IP מן הסתם נדרש שגם ציודי הקצה יהיו מסוג IP.
עד לסוף העשור האחרון טלפוני ה IP היו יקרים יחסית בהשוואה לטלפונים אנלוגיים + מתאם. בעשור זה המחירים ירדו בצורה דרמטית והינם בעלות דומה מאוד לטלפון אנלוגי איכותי וזולים יותר בוודאי מטלפון + מתאם.

בשנים הקרובות נראה את אותה תופעת המחירים שהתרחשו על טלפונים אנלוגיים. ממחירים של מאות שקלים של טלפונים איכותיים עד לעשרות שקלים בודדים לטלפונים פשוטים וזולים.
מלבד איכות הפלסטיקה המשפיעה באופן ישיר על איכות השמע ואיכות המוצר יש את איכות המיקרופון/רמקול וכן התוכנה. פעמים רבות שינוי גירסת התוכנה תשנה/תשפר את בעיות איכות הקול אך בוודאי לא תוכל להשפיע על איכות כאשר השפורפרת בנויה מפלסטיק פשוט.

מחירי טלפוני IP על פי סוגים:
1. טלפונים פשוטים וזולים – טווח מחירים 100-400 ש”ח.
א. טלפונים סינים פשוטים (סוגיי OEM וניתן לקבל בכל שם) – בין 100 ל 150 ש”ח. טלפונים אלו בעלי איכות ירודה הן ברמת הפלסטיקה והן ברמת השמע. טלפונים אלו ברמה הנמוכה ממש אינה מומלצת ובסופו של תהליך העלות הכספית או הנזק הכספי יהיה גדול יותר מהחיסכון.
ברמה הגבוהה של המכשירים אלו טלפונים שמתאימים להחלפת טלפון אנלוגי+מתאם ויגיעו לאותה רמת איכות שמע במיוחד בטלפונים אשר תומכים בדחיסה מסוג G.722.

ב. טלפונים סינים ממותגים כדוגמת Grandstream, Yealink  וכו – טווח מחירים 250-500 ש”ח.
טלפונים אלו הם רמות הבניים של היצרנים הידועים כאשר ישנם דגמים רבים המתחילים אף במחיר זול יותר עד מחיר יקר יותר. ברמת מחירים אלו ניתן למצוא טלפונים אשר נותנים עלות ישרה ביחס למוצר/כסף והינם טלפונים סבירים לשימוש משרדי.

ג. טלפונים ממותגים ידועים כדוגמת Snom, Avaya, LinkSys טווח מחירים של 400-600 ש”ח לסטנדרט וכ 500-800 ש”ח לרמה הגבוהה יותר כדוגמת Snom370 וכו.

ישנם רמת מחירים גבוהה יותר לטלפונים כדוגמת Cisco אולם הם מאבדים את יחס התועלת בין איכות למחיר וחלק מהמחיר הינו כמובן על המותג.

ניתן לבדוק בחנות החברה http://store.bluebe.net מחירי טלפוני IP כאשר מושם מאמץ ניכר לאפשר ללקוחות לקבל את הטלפונים במחיר הזול ביותר. רצוי להשוות את המחירים לכל ספק אחר בארץ ובמידה ותמצאו במחיר זול יותר נשמח לשמוע מכם.

המחירים המוצגים בפוסט זה נכונים ליום כתיבתה. המחירים משתנים בקצב מהיר כלפי מטה ורצוי לבדוק מחירים עכשווים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות